När jag bor i ett rosa hus..

Skrev i ett av dom första inläggen här att om jag blev "fast" i Tönsberg så visste jag precis vart jag vill bo.
Japp, this is the place..

image41

Det är ett jätte stort vackert hus. Gick inte så bra att få en great bild på det för det är alldeles insurrat i grönska. Finns en mysig liten gård rakt nedanför kortsidan du ser på bilden. En inglasad altan med en mörkgrön dörr som det är massa små fönster i. I altandörren hänger orangea gardiner (jo det passar faktiskt bra!) och där går en liten trappa ut till gräsmatten där det finns en hängmatta mellan träden.

Det är fantastiskt.

Och när ja bor där så är jag en erkänd konstnär och designer som jobbar hemifrån i min ateljé. Åker i bland väg på lite viktiga möten såklart. Jag har två barn som är 5 och 7 år.
 Jättesöta såklart och inte alls leriga/skrikiga/tjatiga. (Dom heter förresten typ milla och malte..typ..) Jag fick ju bestämma barnens namn själv så klart för min man är SÅ förstående och tycket att jag har så bra smak. Lite bohemchic sådär...
 Han står och lagar middag med färska örter (i krukor som står i dom vitmålade fönsterhyllorna) och hjälper glatt barnen med läxor oxh lekar. Dom låter såklart mig jobba färdigt med mitt lilla konst projekt.. Sen åker i in till stan på en lördagstur i den snygga mercedes vi har (jag är ju rätt rik vid det här laget...) 
 Och vi går och fikar och shoppar och jag skrattar högt med mina barn när dom drar roliga skämt, min man lägger armen om mig och sen åker vi ut till stugan en sväng bara för att de till dom underbara rabatterna och se hur många grader det är i vattnet (vid vår alldeles egna strand) Men se! Rabatterna verkar ju sköta sig själv nåt alldeles kolossalt bra!
 Pionerna hänger som mogna jätte plommon.. Oj vad gott det luktar.
Sen åker vi hem igen till det rosa huset, nattar barnen (det är inte alls svårt) sen går jag och min heta man ut i trådgården och tar ett glas vin. Vi njuter och jag somnar i hans knä i hammocken.

The end.
Haha, nej men det finns faktiskt flera fina hus i Tönsberg. Såg några på min promenad i morse. Dom är så stora så man lätt skulle kunna stuva in hela släkten där!

image42

image43


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0