Förstör inte Stockholm

Man förstör Stockholm om man flyttar dit.
I Hudiksvall finns det två stora trender. Som jag har uppfattat det iallafall.

1. Flytta till Stockholm. Helst ska man jobba på café eller nåt. För det är ju SÅ bra. (not!) Det är precis som att det är bättre att vara arbetslös i Stockholm än i Hudik. Bullshit. Stockholm är SÅ jävla överskattat.
 Jag vill inte slänga skit på den staden, men:
Om man bara åker dit i bland så uppskattar man den mer.
Bara shoppa, gå på grönan å äta sushi på ett bra ställe. Då har man inte förstört den stan... Då får man ut det bästa.

2. Åka till Norge (helst Tönsberg) Spara pengar för att resa eller vad man nu vill...
 Här är jag nu. Har provat båda alternativen. Här är det grymt, man kan undra varför ALLA i hudik väljer just Tönsberg? Ja vi åkte ju hit för att det blev liksom enkelt för att man kände folk här och visste vart man kunde söka jobb m.m.
 Vill bara påpeka att jag INTE jobbar på kött gilde som alla andra.


Nu lyssnar jag på Dixie chicks och har det bra... I löööööv it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0