Det stora uppdraget

Gro industrier, i går 22:25. Bård (den läskiga 2 meter långa chefen) kommer gående med raska steg. Hjälp han ser så allvarlig ut. Shit, han går rakt emot mig..!
"
Jenny följ med!" (Fast på norska) Vi går ut till baksidan där det är en stor plan där alla truckar kör fram och tillbaka.
Då. Kommer. Orden.

"Du ska få ett annat uppdrag i natt". Just då ser jag, ett BERG med 12980 st grå plast backar, ca 2*2m. Och här ska jag stå å vaske ända till klockan 6 i morgon... Ensam, i mörkret. Med en högtryckstvätt som enda vän. No glamour at all. Bara å bita i hop. Lite ensamt var det ju, men jag var iaf min egen chef och bestämde själv när det var dags för "pause".

"Ingen jävel knacka mig på axeln" Som Emma skulle sagt, då har man verkligen jobbatsig upp på Gro. Att vara sin egen chef för en kväll.. Jag klarade provet Bård! Men en sak kan jag inte låta bli att fundera över, Varför är han så allvarlig?
Jag menar, hur fan orkar man..
 När spricker hans ansikte upp i ett enda stort lyckligt leénde? Jag menar så stort att man knappt skulle känna igen sig själv i spegeln..!? Är det när han på lördag kvällen beställt en pizza med oxfilé och bea, och han får in sin mat först i sitt sällskap... är det då? Eller är det när han tar av sig sin vita lång-rock och lämnar fabriken på kvällskvisten?
 Eller är det kanske när han är lite småfull i sin sommarstuga, å alla grabbar berömmer han för den nya bastun som han byggt på sin lediga tid (när!?) och han känner sig som en riktig karla-karl. Är det då han spricker upp i ett stort jävla ap flin? (För jag har då inte sett det iallafall..)
 

Kommentarer
Postat av: Solkraft, the one and only

Hahahahahahahahahahaha...vad du kan få till det du gumman! Skrattar en stund till tror jag: hahahahahahaha
:D

2007-09-07 @ 16:08:26
Postat av: Reidar Gjelsås

hehehe... god du er til å skrive!
ler så jeg rister her,hehe

2007-09-12 @ 01:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0