Update news- VÄRLDSREKORD.

Jag har så. ont. i. ryggen. ÅH.

Nu är jag på Svenska mark tills på Onsdag.. hemresan var en blandning mellan rent helvete och "gangster komedi" alá Smala Sussie. När vi kom till Oslo var det bilkö i en timme minst.. Framför mig körde EN FET LYX-Lexus jeep. Jag beundrade dess glans och kollade storögt. NÄR den tvärbromsar och då måste jag ju mä bromsa.

Bromspedalen var heeeelt lös. Den tog ingenting å de va fruktansvärt. Jag gled rakt mot lybilen när bromsen plötsligt tog på högersidan endast, ja gled ut i höger körfält (ja låg i mitten) och däcken skrek.

Sen stannde vi (jag å Nidia) på närmaste Statoil å ja ringde till pappa å fällde lite tårar. Hah..! Han sa att ja ska köra ändå... "bara att motorbromsa å använda handbromsen"
Alright. Det gick, men det va en sport törs ja löva. Jag körde 8 timmar i sträck (rekord för mig) sen bytte Nidia av å hon klarade det galant utom att vi höll på att köra in i Saras bil 3 ggr. Men det blev natt å mindre vägar i Dalarna så de gick vägen.

En resa som egentligen tar 7-8 h tog 12 FÖR OSS IGEN! Vi körde fel när vi skulle åka efter Saras bil, hon skulle ju visa vägen... tjena.

12 timmar utan att bromsa är väl rekord!?

Men nu r jag alltså hemma i Hälsingland och allt är bra förutom att jag vaknade med ÅRETS ryggsmärtor å ja har legat i sängen ända tills nu. Kan det va bilresan? Känns så trist bara, när man för än gångs skull är ledig å hemma så kan man knappt röra sig...
 I dag ska jag försöka hinna hälsa på båda mina mostrar å kusiner.
Ska knäppa lite kort på huset, snoooos hunden å familjen.

De kommer. Lugn.
WAAWAA WIIWIIII! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0