VARFÖR drömmer jag så mycket mardrömmar?

... jag orkar inte med.
Känner mig helt slut när jag vaknar. Tårarna rinner, vad har hänt? tänker jag. Och då kommer jag i håg... jag och syrran höll just på att slå i hjäl varann, alltså på allvar. Hatet riktigt lyyyyste i ögena på henne.
 Vi slog och slog och skrek och skrek. Men jag försökte mest försvara mig. Då tänkte hon häva sönder min ängel. Hon visste liksom att det var en öm punkt. På väggen hemma i vårt hus hänger det tre keramikänglar med olika utseénde som vi fick när vi var små. En för varje barn. 
 
Sen drömde jag också att Emma och en till som jag inte vet vem det var lurade mig och undvek mig. Dom orkade verkligen inte med mig för fem öre. Vi var i ett stort hus och Emma sa "jag går bara upp på toa" och den andra sa "jag kommer snart".
Sen vänta jag i flera timmar........................... tills jag fatta att jag va nå grymt lurad. Fast jag bara stått brevid som ett fån (helt tyst) så orka dom inte va med mig. Hemska dröm. Men alla drömmar har ju en mening och ett budskap så om du är bra på sånt här: hjälp.



Just nu känner jag att jag skulle kunna sitta och skriva hur mycket som helst om vad som händer i mitt huvud. Vet inte om jag borde det här och nu, men jag bara måste skriva av mig. Har så mycket oro i min kropp.... jobb, hur blir det nudå...? Pengarna på kontot är betydligt mindre än dom borde vara.
 Egentligen ligger jag väl på noll efter tre månader i Norge, om man räknar med det jag är skyldig mamma å pappa. Känns piss. Men jag får skylla mig själv. Jag har sån jävla otur med allt hela tiden så det känns som det vilar en förbannelse över mig. varför? vad har jag gjort för att förtjäna det? Oroar mig för lite saker där hemma.. hur går allt? Tänk om jag kommer hem till en stor förändring? Vill inte, vill inte, vill inte. Hur ska jag göra nudå, låtsas att vi bara är vänner?.. borde väl inte göra så mot mig själv. Men egentligen skiter jag i vad jag gör mot mig själv. Ska jag ignorera/glömma/blunda....? jag har ju försökt, men märker ingen skillnad.
 Hur jag än gör med detta slutar det piss. För jag får inte dig i något av alternativen. Det är sms och mardrömmar som fått mig på dessa komplicerade tankar i dag.

Kan hända att jag ångrar mig om 3 timmar och går in och raderar de här. Det vet man inte.

Kommentarer
Postat av: sambon emma.

snuffsan. det är din oro för allt detta som gör att ditt drömjag tar hand om känslorna på natten. man kan bearbeta mkt under sömn. även fast det känns nästan jobbigare när man vaknar. försök "se ljuset i mörkret" nu. och pengarna tycker jag absolut inte du ska tänka över, tänk ist på hur länge du ska vara här, så mkt du kommer uppleva och så mkt meer pengar du kommer kunna spara. Carpe diem gumman!!

2007-11-20 @ 12:02:53
URL: http://emmawiklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0