Dagen med stort J.

Julafton.
Ska lägga in bilder sen, efter vi öppnat paketen å sånt kul. Hitills har det vart en rätt dö dag.
Började såklart med skinkmacka med senap. Godast. Sen kollade jag på en beck film. Sen åkte jag å farsan till min faster... Även att vi fick veta i går att pappas bror har dött. Alldeles innan jul.. kunde inte gud ha väntat lite?

Var hos Marlene en stund nyss åxå. Fick julklapp av na å race:a lite med mercan. Jävligt kung bil mamma köpt! Har det brunnit för na? Hon som alltid säger "det spelar ingen roll vad man skjutsar arslet i!" Det tror jag inte längre ett ögonblick på. Bild kommer, för den vill du se, de löööve ja.
 
I morgon kommer det 17 pers på middag till oss. Nu e vi liksom bara familjen.. Det blir mina mostrar å deras familjer, mormor, hennes syrra med karl. Fullt hus. Kul de å. Kusinerna e så söta. Sen vid 5 får jag räsa in till stan, ska vara hos Jesse kl 18:00. Alla brudarna på ett å samma ställe... sen stadt! Givet!
 Fast iof, det kommer nog va roligast på förfesten, inge kul å trängas så syyyykt på tsadt, hur många släpper dom in egentligen? 100.000?
Av det jag minns från förra året (det är lite suddigt) så fick man köa en halvtimme för att byta våning. Tappar man bort varann är det adjö sen. Kört.

Men. Alla som jag vill träffa kommer nog va där. Jag ska ikke bli för full. Bara dricka typ 1 cosmopolitan ute... salongs! På fredag bär det äntligen av till fjällen, Marlene har fixat v70:n. Kung bil, kung tjejer, kung vemdalen.


Akkurat, ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0